Thessaloniki

Godmorgon alla. Nu är jag hemma igen efter ett par fantastiska dagar i Grekland och Thessaloniki. Kopplade bort allt jag bara kunde under de dagarna. Telefonen var med, men ingen dator, platta, kamera, ingenting. Vet ni hur skönt det var?

Vill ni veta vad som hände under resan? eller ska vi säga att det som hände i Grekland stannar i Grekland. hihi
Nädå, ska dela med mig även om det blir ganska kort. Vi kan sammanfatta hela resan med att vi har ätit, skrattat och druckit bubbel.

Vi träffades på landvetter klockan tolv, och efter att ha checkat in vårt bagage tog vi oss till loungen för lite mat och dryck. Som vanligt tog bubblet slut på flyget och dom räknar nog inte med att det går åt ett par flaskor då vi kommer.
Väl framme slängde vi in våra flaskor, bytte om lite snabbt för mingel på deras takbar. Är det något jag är svag för så är det just detta med takbarer Vilken utsikt, och skulle kunna stå där uppe varenda kväll och bara njuta. Vi gick vidare där, och hamnade på något inneställe. Jättefint, men så fort det blir lyxigt, ju snobbigare blir det. Vill ju ha det där genuina.

Dagen efter poolhäng, och sen har vi ätit, 4 rätters både till lunch och middag. Ska jag klaga på något,, för mycket god mat på resan hihi
Höjdpunkten på resan, båtutflykten ute på medelhavet. Började med en busstur ut till Halkidiki och sen klev vi på två katamaranen som tog ut oss på en fantastisk dag till havs. Vilken lyx. God dryck, god mat, dans, bad, sola. Den här båtturen kommer jag leva länge på. Hade nog tänkt mig något annat, men detta blev så mycket bättre.

Extremt trötta då vi kom hem, fick ca 45 minuter på oss att byta om och fixa till oss sen ut på dagens middag. Såg på alla hur trötta dom var, och jag lämnade nog rätt så tidigt och stöp i säng så fort jag kom till hotellet. Hörde inte ens då min rumskompis kom hem.

Sista dagen på resan. Sovmorgon, och sen fick vi oss en rundtur i staden. Jag gillar ju sådant., få se, uppleva och lyssna lite på vad guiden har att säga om staden. Satt oss på en restaurang för lite vätskepaus, och rätt som det var öppnade sig himlen, och regnet vräkte ner.Har nog aldrig sett ett sådant skyfall på så kort tid. Det bara forsade vatten utanför, Tog väl ca en halvtimme innan det slutade regna, och ytterligare en halvtimme innan det knappt syntes ett spår av det. Lite fuktigt på marken bara.

Återigen extremt god lunch,. Enkel, mycket och så full med smaker. Älskar verkligen medelhavsköket. Vi åt ju konstant, men visade bara ett hekto upp. Där ser man hur mycket man kan äta, utan att gå upp bara man äter rätt.
Då vi kom tillbaka gick flera upp på taket igen, men jag vilade mig en stund. Klarar verkligen inte av det här tempot. Vi träffades för en liten workshop, och sen bubbel på takbaren igen innan maten.

I måndags tog resan slut och visst var man trött då man kom hem. Så mycket intryck, så intensiva dagar, så mycket skratt.
Nu laddar vi inför nästa resa som vi bokade igår kväll. En riktig slapparresa med all inclusive, något jag alltid varit negativ till men just nu behöver.
Kramar Madde

#1 - - Viktor:

Förstår det lär varit skönt i Grekland, också ganska skönt när man minskar på skärmtiden lite :) Det behövs verkligen ibland!

Svar: Är ju fast här hela tiden 😃

#2 - - sofia:

Det är verkligen en befrielse att vara utan sånt där ibland, att vara utan det mesta av elektronik kan verkligen göra mycket för en. Jag älskar dom gångerna för man har tid att stanna upp, andas och njuta av tiden. :)

Svar: Tror de flesta skulle må mycket bättre utan det ibland :-)

#3 - - Daisy:

Gud vad vackert det verka vara , förstår att du trivdes där så fina bilder

Svar: Helt fantastiskt resa måste jag erkänna.

#4 - - Marina:

Fantastiska bilder!
Ni ser ut att ha haft det riktigt bra. Skönt att bara komma bort från allt och slippa alla krav. God mat, trevligt sällskap och den där båtutflykten lät så mysig.

Svar: Den båtturen var fantastisk måste jag säga.

#5 - - Amanda :

I bland kan det vara bra och begränsa snärmtiden ☺️ härligt att varia i Grekland och värmen

Svar: Helt klart, och det gjorde allt gott.

#6 - - jessica:

åh vad mysigt ni verkar haft det så skönt med semester :) <3

Svar: Det har varit så galet roligt :-)

#7 - - Diana:

Så härligt ni verkar ha haft det, sådana där avbrott kan vara guld värda :-)

Svar: Dessa tjejresor är amazing

#8 - - Therese Carlsson:

Fantastiska bilder 😊.. Så härligt att bara vara utan dator och allt i en vecka det skulle man verkligen behöva 😊

Svar: Lite dåligt samvete för bloggen hade jag, men bra att släppa ibland

#9 - - Fröken Rödlök:

Vad många ni var, gud så härligt! Vad skönt att du bara slappade och inte tänkte på att ha dator o sådant med dej, man ska njuta när man är iväg =) Bilderna är jättefina!

Svar: 23 tror jag vi blev :-) Hade en fantastisk resa.

#10 - - Jenny:

Wow så fina bilder :) Det ser ut som att ni haft en fin semester!

Svar: Superbra 😃😃😃

#11 - - Anna:

Wow, vilken resa ni har haft. Det låter intensivt, men fantastiskt. Jag har hört så mycket gott om Thessaloniki, så dit skulle jag gärna vilja åka.

Svar: Staden var väl sådär, men själva resan var amazing.

#12 - - Sarah:

Vad härligt att ni har haft det så bra :) Najs att ha en nt resa att se fram emot :)

Svar: Gillar ju att resa så det hade nog känts konstigt att inte ha en på gång hela tiden.

#13 - - Amanda:

Det var jättefina bilder och det ser så fantastiskt ut. Kan tänka mig att maten var god då grekisk mat brukar vara gott :)

Svar: Verkligen supergott, bästa som finns

#14 - - Madelene :

Men åh vad underbart! Grekland är ett ställe jag alltid velat åka till. Så fina bilder

Svar: Gillar verkligen Grekland, och nu var jag på fastlandet för första gången.

#15 - - Kamilla:

Vilket stort härligt gäng ni ser ut att vara. Båtutflykten förstår jag avr extra härlig ute på havet

Svar: Det var intensiva dagar, men så kul