Madelena

En vardagsblogg med fokus på livets goda såsom resor, god mat och trevliga tillställningar.Detta kommer varvas med viktväktarna, djur och familj.

Din doktor del 2

personligt Permalink9
Godmorgon alla. Har ni sovit gott? Jag måste ha varit galet trött då jag somnade strax innan 19 igår och vaknade typ för ett par minuter sen. Sover dåligt och sen får jag ett par sådana här nätter med 12 timmars sömn.då j
 
Kom ni ihåg då jag var så otroligt besviken på en appläkare? Då jag ansåg att den vården är under all kritik både bemötandet ( vilket är det absolut viktigaste) patientsäkerheten, och hur dom bemöter kritik? Att skälla ut en patient och bli kränkt är så otroligt fel det bara kan bli. Att han ansåg att jag var totalt intellegensbefriad och dum i huvudet, det får stå för honom. Efter samtalet är det helt ok att han får ur sin frustation mot en kollega ( såvida dom inte sitter hemma i soffan och dricker kaffe då dom jobbar) Han får kasta en kaffekopp i golvet, ja listan kan göras lång. Men börja samtalet med mig då jag ifrågasätter ( ja jag var irriterad innan då jag ansåg att han inte var kompetent) att skrika på mig är så fel det bara kan bli. Hans jobb är att reda ut frågetecken en patient har, inte gapa och skrika på dom. 
 
Man kan komma med klagomål mot dom och det gjorde jag och ärendet skulle utredas. Efter flera dagar fick jag ett mail
så här stod det:
 

Åsa (Min Doktor)

14 feb. 11:07 CET

Hej Madeleine,

Vi beklagar att du inte är nöjd med den hjälp du fått av oss på Min Doktor och att du inte känner dig väl bemött. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter ska känna sig väl omhändertagna när de söker vård hos oss och tar med oss dina synpunkter i vårt arbete framåt. Vi väljer att återbetala den patientavgift du erlagt för besöket hos oss. Du kommer att få ett separat mail från betaltjänsten Klarna med mer information om hur denna återbetalning går till. 

Tack för att du hörde av dig till oss och delade med dig av din upplevelse av vår tjänst.  

Vi önskar dig fortsatt bättring.

Med vänlig hälsning,
Åsa
Kvalitetssamordnare
Min Doktor
 
Hallå????? Har dom en klistra funktion dom använder då dom svarar? Vartenda mail jag fått har dom besvarat på det här sättet? "Beklagar att du inte är nöjd" Hur har dom utrett? Har dom pratat med berörd läkare? Hur går dom vidare? Nu talar vi inte om en på en kundtjänst där jag fullt ut hade köpt ett sådant här mail, utan ett mail som kommer ifrån en kvalitetssamordnare. Ett mail från avdelningen där missnöjda patienter ska kunna påpeka brister i deras vård.  Återigen bekräftar det för mig att det är oseriöst. 
 
Innan någon tror att jag är en gnällkärring bara, så är jag väldigt duktig på att skicka ros då det funkar bra. För mig är det så mycket roligare, och det gör min dag då man får ett mail tillbaka då man hör att personen blir glad. De gångerna jag har klagat har dom tagit klagomålet på allvar, 
Jag anser att alla har rätt att få ha en dålig dag, och vissa personer krockar och det blir inte bra i mötet. Finns mycket olika orsaker till att något inte blir bra. Men jag anser inte att man skäller ut en patient som söker hjälp för att man är slutkörd. Jag klarar tuffa läkare, och tycker till och med om tuffa läkare. Kan nog till och med säga att jag föredrar dom. Jag tål att höra sanningen även om det  kanske svider just då. ( kanske ska skriva det inlägget igen) 
Gnälliga hälsningar från subban i Götet ;-) ;-) ;-) 
#1 - - Emelie:

Men fy så tråkigt! Första att du ska bli bemött på det där sättet och sen inte få något ordenligt svar från dem efteråt. Det låter verkligen som att de bara skickar ett och samma mail till alla tyvärr :-( Så dåligt av dem!

Svar: Känns inte trovärdigt. Att dom inte håller med mig det kan jag köpa, men känns inte som någon vidare utredning.
Madelena

#2 - - Jennysvardag:

Jag har heller inga bra erfarenheter när det gäller onlineläkare. Då vänder jag mig heller till vårdcentralen eller akuten om det är så pass allvarligt

#3 - - Evelina:

Men gud vad tråkigt svar och dåligt bemött blev du med. Man tycker ju att det ska vara böttre. Man tycker ju att dom kan anstränga sig för att skicka ett bra mail

#4 - - Åse:

Fy vad dåligt. Vilken stor besvikelse inom vården. Jag har aldrig testat dom där apparna

#5 - - Therese:

Härligt att somna tidigt =) då är du utvilad nu =) tråkigt att du blev dåligt bemött man borde få bättre bemötande inom vården tycker man man jobbar ju med människor

#6 - - Pt Lilla Ax:

Sjukt tråkigt att du fått det bemötandet! Sen får man vara subba ibland, tycker iaf jag. Kram

#7 - - Daisy:

Känner bara hur dom apparna är BIG NO! Hur ska en data läkare eller hur man ska säga kunna säga hur sjuk man är? Dom behöver Lixom prover se ens värden osv.. nä förstår du blir sur

#8 - - Anna:

Fyfan vad dåligt.. och dem ska vara så himla bra, man hör massa som har samarbeten med dem och dem går på reklamen och bla bla. Kommer aldrig besöka dem iaf 😊 och man ska inte behöva bli behandlad så..

#9 - - Sandra:

Jag har använt den appen en gång och kommer aldrig använda den igen. Jag behövde antidepressiva dä mina var tvärslut, fick tillslut förnyat recept 23.00, då hade jag lika gärna kunnat vänta tills dagen efter för att prata med psyk själv.
J
Har hört att kry ska vara bättre ❤

Till top